قیمت فروش بنتونیت دامی+ کاربرد ان در جیره

قیمت فروش بنتونیت دامی+ کاربرد آن در جیره دام و طیور

فروش بنتونیت دامی با نازلترین قیمت در مراکز آنلاین انجام می گیرد. کاربرد این محصول عالی در جیره بسیار با اهمیت است، هم به عنوان جاذب سموم آفلاتوکسین و نیز به عنوان پلت بایندر در تولید خوراک آماده مورد استفاده قرار می گیرد. این کانی مونت موریلونیت، هزینه تولید و تهیه خوراک دام و طیور را بسیار کاهش می دهد. در این نوشته در ارتباط با بنتونیت دامی نکاتی ارائه می گردد، فواید و معایب این افزودنی خوراک دام شرح داده خواهد شد.

بنتونیت دامی چیست

بنتونیت دامی چیست

بنتونیت حاصل از حفاری های معدنی است. این خاک معدنی در اثر هوازدگی خاکستر های آتشفشانی در کنار آب های قلیایی به وجود می آیند. سنگ های منشاء این رس فعال از نوع باریک می باشند. این کانی آلومینوسیلکات با ساختار سه لایه چهار وجهی و هشت وجهی قدرت بالایی در جذب رطوبت و عناصر سنگین وزن نظیر جیوه و سرب را دارد. طبق تحقیقات انجام شده این رس قدرت بسیار بالایی در دفع سموم وارد شده به دستگاه گوارش از طریق خوراک های فاسد و دارای قارچ و کپک می باشد. با توجه به قدرت تاثیر گذاری این محصول در رفع تنش های غذایی، افزایش انرژی و بهبود وزن گیری، یکی از افزودنی های مهم در جیره غذایی چهارپایان، انواع طیور و ماهی و میگو، بنتونیت دامی می باشد.
انواع بنتونیت دامی

انواع بنتونیت دامی در بازار

بنتونیت های استخراج شده در معادن بسته به نوع کاتیون تعویض پذیر درون صفحات مولکولی خود انواع مختلفی نظیر، بنتونیت سدیم دار، بنتونیت کلسیمی، بنتونیت منیزیم، تقسیم بنید می شوند. از مواد معدنی که درون بنتونیت وجود دارد می توان به آهن، کلسیم، سدیم، پتاسیم و بسیاری عناصر مفید دیگر اشاره نمود که به علت وجود این مواد مفید، دانشمندان مصرف بنتونیت را برای تمام حیوانات پرورشی پیشنهاد می کنند. بنتونیت های دامی در بازار خوراک دام، بسته به هدف مصرف سه گونه می باشند:
  • بنتونیت به عنوان قارچ کش جیره( توکسین بایندر رسی)
  • نقش تغذیه ای در تامین املاح مورد نیاز برای رشد حیوانات
  • نقش چسبانندگی در تولید خوراک های پلت( پلت بایندر رسی)
  • به عنوان بافر دستگاه گوارش مورد استفاده است.

فروش ویژه بنتونیت دامی

فروش ویژه بنتونیت دامی

فروش ویزه بنتونیت دامی برای هر پرورش دهنده دامی فرصتی استثنایی است که بتواند با قیمت مناسب محصولی عالی را دریافت نماید. سوال مهم این است که چرا باید از این رس معدنی در جیره دام استفاده نمود؟ خوراک هایی که در طول دوره نگه داری از مزرعه تا دام پروری ها برای مصرف دام انتقال می یابند معمولا دارای سطح بالایی از کپک زدگی و الودگی های محیطی می باشند. اگر این محصولات به تنهایی در جیره وارد شوند باعث اسیدی شدن دستگاه گوارش، سمی شدن بدن حیوان و در نتیجه افت شدید کیفیت شیر، کاهش رشد، بیماری و در نهایت از بین رفتن حیوان می شوند. با افزودن درصد های ناچیزی از بنتونیت می توان تمام عوارض حاصل از خوراک آلوده را از بین برد و جان حیوانات را حفظ نمود.
ارزان ترین بنتونیت دامی

ارزان ترین قیمت بنتونیت دامی

معمولا در هر بازاری می توان ارزان ترین قیمت را یافت، اما باید در نظر داشت ارزان ترین قیمت می تواند دلایلی از قبیل، کیفیت پایین، عدم فراوری درست محصول و بسته بندی نامناسب را به همراه داشته باشد. پس در هنگام خرید محصولی همچون بنتونیت دامی که مستقیما با سلامت حیوانات پرورشی در ارتباط است، باید نهایت دقت صورت پذیرد. این محصول از نظر دانه بندی، ساختار شیمیایی، میزان قدرت جذب، باید بررسی های آزمایشگاهی معتبر را داشته باشد. همچنین تولید کننده این محصولات در قیمت نهایی محصول نقش تاثیر گذاری دارند. بنتونتی دامی با رنگ های روشن تر نشان از کیفیت بهتر ان می باشد که به این  ترتیب بنتونتی سفید قیمت بالاتری خواهد داشت.
کاربرد بنتونیت در جیره دام

کاربرد بنتونیت دامی در جیره دام

همان گونه که در سط های بالا بیان شد، بنتونیت دامی دو نقش بسیار مهم در جیره دام دارد، آفلاتوکسین بایندر و بایندر خوراکی. این خاک معدنی می تواند سموم حاصل از فعالیت میکرو ارگانیسم های قارچی را از بین برده و باعث سلامت حیوان، افزایش قدرت تولدی مثلی و بهبود سطح انرژی حیوانات گردد. در تولید خوراک های آماده بدون این که خللی در سرعت تولید دستگاه های پلت زن ایجاد نماید باعث افزایش استحکام پلت شده و از خرد شدن و ارد شدن این محصولات در طی حمل و نقل جلوگیری می نماید. پلت های تولید شده با بنتونیت چند خاصیت را باهم اجرا می نمایند، هم به عنوان جاذب سموم، بدن حیوان را سم زدایی می نمایند و نیز پلت های مستحکم و مغذی تولید می نمایند.
معایب بنتونیت دامی

معایب بنتونیت دامی در جیره

می دانیم بنتونیت دامی محصولی است با بار های قطبی که باعث جذب سموم و آب می شود. از معابی که می توان برای این محصول در جیره نام برد عبارتند از:
  • خاصیت قطبی این محصول امکان دارد مواد مغذی خوراک را جذب و از دسترس بدن خارج نماید
  • این مواد درمان های انتی بیوتیکی را با مشکل روبه رو می کنند.
  • استفاده بیش از حد مجاز از این خاک رسی، باعث لنگش در طیور می شود.
  • بنتونیت پلت بایندر باعث فرسایش دای و رولر و مسدود شدن منافذ دستگاه پلت زن می گردد.
بیاد در نظر داشت هر محصول عالی اگر بیش از حد مجاز استفاده گردد باعث بروز مشکل می شود، بنتونیت دامی از این قاعده جدا نیست، پس هنگام خرید و مصرف این محصول عالی باید بسیار دقت نمود و طبق نظر کارشناسان از این افزودنی استفاده نمود.
جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
امین جابری
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09120336435
شماره تلفن ثابت: 03142510034
آدرس کانال: domisha@
پست الکترونیکی: domisha8@gmail.com
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید